Din resa till Thailand närmar sig med stormsteg!

Nu börjar din resa till Thailand närma sig! Det gläder oss att få ha er som gäster! Nedan finner du lite frågor och svar på hur det hela kommer att arrangeras för bästa upplevelse!
 

Fråga Svar
Vad händer när jag har landat på Bangkok Suvarnabhumi flygplats? Har du beställt transfer genom oss ska ni uppsöka Meetingpoint som finns i korridoren efter tullen. Där ska ni leta efter en representant som står med en skylt med ditt namn på! Kom ihåg att det finns flera Meetingpoint, så leta tills du hittar representanten! Behöver du gå på Toa längs vägen så ber ni chauffören stanna på lämpligt ställe.
Varför behöver jag lämna passnummer vid Transfer och bokning?
Varje transportör och uthyrare måste teckna en försäkring som täcker varje passagerare, alla passagerare måste avlämna passnummer. denna försäkring täcker kostnader innan man får kontakt med sitt eget försäkringsbolag. Denna försäkring ersätter inte din reseförsäkring utan är ett komplement
 
Vad änder när jag har kommit fram till vårt boende? När du anländer till ditt boende så tar en representant från Allt Om Thailandsresan emot er vid ankomst. Där får ni nycklar och blir inkvarterade! Har ni inte Transfer via oss så kan ni be chauffören ringa detta telefonnummer en halvtimme innan ankomst 0944879913 (TIM, talar engelska och Thai)
Finns det WIFI på våra boenden?
På Våra boenden Palm Leaf och Grand Beach finns det WIFI i samtliga boenden. Det är fiberbaserat internet av bra kvalité! 
 
Finns det handdukar och sänglinne på boendet? 2 uppsättningar duschhanddukar och vanliga handukar samt sänglinne ingår i alla våra boenden. Du ansvarar själv för tvätten av dessa. Dock ingår den sista tvättningen i slutstädningen. Du behöver således enbart ta med handdukar som du ska använda på stranden.
Kan jag använda surf på mobilen i Thailand?
Vi rekommenderar ingen att använda sitt svenska abonnemang för att surfa på mobilen, har du en olåst "smartphone" rekommenderar vi istället att du köper ett Thailändskt kontantkort för ändamålet.
 
När ska el & vattenräkningen betalas? Vid avresa kommer en representant från Allt Om Thailandsresan med notan för vatten och elförbrukningen och den betalas på plats. Vatten är förhållandevis en låg kostnad och elförbrukningen ligger på samma pris som hemma eller något högre. Ett tips! Stäng av aircondition när ni inte befinner er i boendet. Det sparar både pengar och miljö!
Kan man boka utflykter genom Allt Om Thailandsresan?
Ja, vi har en del utflykter som vi kan hjälpa till att arrangera. Utbudet är beroende efter säsong. Prata med vår representant på plats för senaste info.

 
Om olyckan skulle vara framme? Om du mot all förmodan skulle förolyckas eller behöva uppsöka läkarvård på din resa så ska du alltid se till att du har ett gått reseskydd i form av försäkring med dig redan hemifrån, tala med ditt försäkringsbolag. Vårt Journummer för att komma i kontakt med oss är 082-7449969, gäller det akut uppsökande av läkarvård rekommenderar vi Bangkok Hospital i Rayong. Tel. 
Tel: (+66) 2310-3000,
  +662 BANGKOK
or 1719 (local calls) Hemsida

 
Finns det så man kan hyra Sareng och moped genom Allt Om Thailandsresan? Ja, genom oss kan ni hyra både Bil, Moped och Sareng! Tänk på att just Sarenger är det strakt begränsat av i området särskilt under tiden runt Jul & nyårshelgerna. Därför rekommenderar vi dig att förboka Sareng redan hemifrån. I priset så ingår servicen med att du får den framkörd och klar på ditt boende redan när du anländer!